Äntligen hemma

Kom hem för typ två minuter sen och det första jag gjorde var att kuta till datan. Jag kände mej riktigt supersugen på att Blogga, men så fuckar Internet! Det som nästan aldrig inte funkar är helt konstigt och går itne att sätta på (det är inte för att någon sladd inte är i eller nått sånt). Men jag kan ändå ta och börja berätta lite övergripande om resan, så kommer lite mer detaljer, bilder och roligare saker i ett senare inlägg.


I alla fall så åkte vi för 12 dafar sen med ett flyg till Rom, där vi stannade i tre dar. De dagarna var ganska "lärorika" om man säger så. Inte direkt sola o bada, utan snarare duscha tre gånger om dan och promenera runt och kors och tvärs i Rom och se så mycket som möjligt.

Tre dagar senare tog vi tåget till Paestum, ett litet ställe känt för några gamla tempel och ruiner och sånt.. "jippie" *NOOOOOT*. Men stället vi skulle bo på visade sig vara fint. Vi bodde på Oleandri Hotel, 4 stjärnigt med galet lite folk och ännu mindre svenskar. Jag tror vi var de ända på hela hotellet, kändes lite ensamt..

Efter tre dagar av sol och bad tog vi åter igen tåget, men den här gången till typ Salerno. Där hyrde vi sedan en bil, som vi körde med upp till en stad, eller snarare by som hette Praiano. Därifrån åkte vi sedan på dagsutflykter till bla. Vesuvio och Pompeji. Dessutom så badade vi och hade det skönt.



Nu måste jag ta och försöka få igång Internet så jag kan snacka med världen om att jag är tillbax!



Puss hej, och se till att inte bränna er i "sveriges starka sol" x)<3


Kommentarer
Postat av: Tess

Skulle verkligen vilja resa just nu..

2008-07-11 @ 20:13:25
URL: http://egowar.blogg.se/
Postat av: LieMie

Haha,det är alltid så! Tur att det löste sig till sist! =)

Mvh LieMie

(Besök gärna min blogg och dela med dig av dina tankar.)

2008-07-11 @ 20:14:37
URL: http://liemie.blogg.se/
Postat av: sara eskola

Oj så skönt det verkar=)

2008-07-11 @ 20:14:41
URL: http://saraeskola.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tess, jaa, det är ju så himla härligt att resa! :) DEssutom skönt att komma hem sen "borta bra men hemma bäst"



liemie, japp, ibland måsta man ha liiite tur !:)



Sara Eskola, jaa, det var verkligen helt galet härligt. även fast det fanns stunder man hellre skulle sitta hemma i sverige där det är lkite mer lagomvarmt ibland. ;)



Puss på er alla, kul att jag fick kommentarer så fort efter att jag publicerade inlägget :)<3!

2008-07-11 @ 20:20:42
URL: http://gethanna.blogg.se/
Postat av: sara eskola

Låter otroligt skönt=)

2008-07-11 @ 20:29:24
URL: http://saraeskola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0